Friday 19 October 2012

"kalaulah"

Kalaulah aku punya sayap, akan aku turut saja semua permintaan kamu.
'Berbaring di bulan' atau 'hang out di bintang' atau 'berjumpa saudara jauhmu di Pluto'
Aku akan lakukan apa saja untuk kamu.

Kalaulah aku punya kuasa, akan ku turut saja semua permintaan kamu.
'Bawa kau terbang' atau 'bawa kau melintasi setiap garisan awan' atau 'melindungi engkau setiap masa'
Aku akan lakukan apa saja untuk kamu.

Walaupun aku bukan yang istimewa buat kamu.
Walaupun tidak aku luahkan isi hati ini.
Aku cuma takut kehilangan engkau.
Aku cuma takut engkau tidak setia.
Aku cuma takut engkau berpaling.
Biarkan saja saat ini berlalu.
Masanya belum tiba untuk aku bukti.
Suatu hari nanti pasti.

Saat ini aku cuma ada kata.
Tetapi aku berjanji selagi kau setia,
Akan aku lakukan apa saja untuk kamu.


*seharian tanpa entri, hari ini aku membawa erti.
*aku, kau, engkau dan kamu ...

2 comments:

  1. dan engkaulah kesatria baja hitam yang dibisik bisik oleh bendahara tempoh hari! HAHAHA.

    ReplyDelete
  2. kesatria baja hitam? hahahaha

    ReplyDelete