Thursday 8 November 2012

kehadapan bulan jatuh !


kehadapan bulan jatuh,
yang setia melintangi pandangan aku,
dan melanggar batas kewarasan,
sehingga hancur apa yang diimpi,
dari merangkak hingga berlari aku cipta,
sehari?
seminggu?
sebulan?
setahun?
tak terkira usianya.

perlahan-lahan aku susun semula,
mengutip, mencari,
serpihan-serpihan itu yang berkecai,
berderai,
terkulai, terburai
yang berselerakan,
aku bina semula
menjadi seperti sedia kala,
dengan rasa hina,
dengan rasa sedih,
diperlakukan sedemikian.

aku mengerti apa yang ada dalam
kepala bahalolmu,
simpan saja kata-kata jawapan
dalam otak celakamu itu.

kehadapan bulan jatuh,
selamat menghadapi kejatuhanmu,
aku harap tertiarap terus,
kerana aku mahu kau pergi mampus.

3 comments:

  1. ke sisi penulis bulan menjatuh,
    aku harus kau terus hidup untuk tiap aksaramu :)

    ReplyDelete
  2. *aku mahu kau terus hidup untuk tiap aksaramu.

    ReplyDelete